Fairfood zoekt een ervaren campaigner

Wil jij meewerken aan een eerlijk voedselsysteem, in een internationale omgeving en in het leukste team van de wereld 😉

Fairfood is een innovatieve, inhoudelijk gedreven non-profit organisatie die zich hardmaakt voor eerlijke en transparante voedselketens. Ons ideaalbeeld: een wereld waarin al het eten op ons bord is geproduceerd door mensen die in waardigheid kunnen leven – een voedselsysteem waarin iedereen er sociaal en economisch op vooruitgaat en waarin het milieu wordt gerespecteerd. Wij maken ons hard voor leefbare lonen en inkomens in de voedselindustrie.

Als campagneorganisatie werkt Fairfood van project naar project, waarbij steeds een nieuwe productketen centraal staat. Productcampagnes staan in het teken van de daaropvolgende industriecampagnes, en moeten de aandacht en bewustwording generen om laatstgenoemde krachtig en succesvol af te trappen. Fairfood wil consumenten met haar campagnes bewustmaken van problemen in de voedselindustrie en bouwt tegelijkertijd aan partnerships tussen stakeholders in die industrie om deze issues op te lossen.

Wij zoeken
Ter versterking van ons team zoeken wij een (zeer) ervaren en gedreven campaigner/project manager, die onze campagnes from scratch opzet, uitvoert en overziet. Dit doe je in samenwerking met onder meer de directeur, een product manager, researcher, living wage/income & supply chain specialist en communicatiemedewerker. We hebben behoefte aan een zwaargewicht met een achtergrond in lobby- en/of advocacy, en met kennis van en hart voor de voedselsector.

Wij zoeken een vastberaden collega, niet voor een gat te vangen, die:

  • een ster is in het spotten van kansen en feilloos aanvoelt met welke thema’s Fairfood zichzelf op de kaart zet, zowel in de traditionele als nieuwe media
  • zich snel nieuwe materie eigen kan maken en daarover met precisie én bravoure een inhoudelijke campagnestrategie kan opzetten
  • inhoudelijke kennis en grote interesse heeft voor food en duurzaamheid, met bijzondere nadruk op de sociale issues in food
  • een sterk ontwikkeld gevoel heeft voor (online en social) media. Geen louter inhoudelijke dossiertijger, maar iemand met affiniteit voor communicatie en het mobiliseren van mensen
  • talent heeft voor het leiden van projecten, in interdisciplinaire en soms internationale setting
  • een duizendpoot is, snel kan schakelen tussen het schrijven van inhoudelijke (opinie)stukken, het voeren van (onderhandelings-)gesprekken met bedrijven, en het inspelen op kritische situaties, woordvoering, etc.

Taken:

  • Opzetten en uitvoeren van vooruitstrevende productcampagnes die het verschil maken en de publieke opinie beïnvloeden;
  • Maken van de vertaalslag tussen het onderzoek (de issues) en een campagne waarmee we bij mensen ‘binnen komen’;
  • Een coördinerende rol spelen binnen de campagnes. Je bent degene die de product manager, researcher, living wage/income & supply chain specialist en communicatiemedewerker verbindt;
  • De industrie motiveren om actie te ondernemen op het gebied van living wage/income;
  • Voor de living wage/income & supply chain specialist de weg vrij maken om aan interessante partnerships tussen verschillende stakeholders in de voedselindustrie te bouwen;
  • Het ondersteunen van onze managing director bij het aan de kaak stellen van issues die aan het licht kwamen tijdens de research voor de campagne.

Wij vragen:

  • 10+ jaar werkervaring, waarvan in elk geval een aantal jaar op het gebied van campaigning en projectmanagement
  • Strategisch inzicht en lef om effectief campagne te voeren
  • Een initiator, aanpakker, leider en verbinder
  • Iemand met een relevant netwerk
  • Kennis van en affiniteit met de voedselsector
  • Iemand die onze visie deelt
  • Goede onderhandelingsvaardigheden, een teamplayer die overtuigend kan presenteren, maar ook kan luisteren
  • Academisch werk- en denkniveau
  • Iemand die zich herkent in de volgende eigenschappen: idealistisch doch pragmatisch, ondernemend, resultaatgericht, communicatief zeer sterk

Wij bieden:
Wij bieden je de unieke kans om te werken bij een jonge en onafhankelijke organisatie die belangrijk werk doet. We bieden je een inspirerende en uitdagende baan waarin jij je professionele grenzen kunt verleggen. Er is een hoge mate van vrijheid om Fairfood mede vorm te geven, ruim baan voor eigen initiatieven en veel aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt de kans om een hoogwaardig netwerk op te bouwen en jezelf als expert op onze thema’s te profileren. Het salaris is conform de standaarden voor de goededoelensector. De functie is voor minimaal 32 uur per week. Je werkt in principe op ons kantoor in Amsterdam.

Wij geloven in de kracht van verschillen en een diverse samenstelling van ons personeel, met een evenwichtige vertegenwoordiging in leeftijd, geaardheid, validiteit en etnische achtergrond.

Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Sander de Jong: +31 6 11929247, sander@fairfood.nl. Je kunt een motivatiebrief, CV en eventuele referenties mailen naar Sander (via bovenstaand e-mailadres) vóór maandag 30 oktober 2017. Je hoort uiterlijk vrijdag 3 november of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

Bekijk onze eerdere activiteiten en campagnes.