Gezocht: communicatiemanager

Fairfood zoekt een nieuwe communicatiemanager! Lees vooral verder als je wilt meewerken aan een eerlijk voedselsysteem, in een internationale omgeving en in het leukste team van de wereld ?

Fairfood is een innovatieve, inhoudelijk gedreven non-profit organisatie die zich hard maakt voor eerlijke en transparante voedselketens. Ons ideaalbeeld: een wereld waarin al het eten op ons bord is geproduceerd door mensen die in waardigheid kunnen leven. Een voedselsysteem waarin iedereen er sociaal en economisch op vooruitgaat en waarin het milieu wordt gerespecteerd. Wij maken ons hard voor leefbare lonen en inkomens in de voedselindustrie.

Als campagneorganisatie werkt Fairfood van project naar project, waarbij steeds een nieuwe productketen centraal staat. Productcampagnes staan in het teken van de daaropvolgende industriecampagnes, en moeten de aandacht en bewustwording generen om laatstgenoemde krachtig en succesvol af te trappen. Fairfood wil consumenten met haar campagnes bewustmaken van problemen in de voedselindustrie en bouwt tegelijkertijd aan partnerships tussen stakeholders in die industrie om deze issues op te lossen.

Wij zoeken

Ter versterking van ons team zijn wij op zoek naar een enthousiaste communicatiemanager. In nauwe samenwerking met onze campaigner bepaal jij het gezicht van Fairfood. Je bent de schakel tussen de organisatie en de buitenwereld. We hebben behoefte aan iemand die eigen initiatief kan nemen, en die een plek weet in te nemen binnen een hecht (en gezellig!) team.

We zoeken een creatieve en uitgesproken collega die:

  • een sterk ontwikkeld gevoel heeft voor on- en offline media, en deze slim weet in te zetten om zo het verhaal van Fairfood te vertellen aan de buitenwereld
  • weet wat er speelt. Iemand die actualiteiten volgt en deze kan koppelen aan Fairfood
  • een ster is in het spotten van kansen en feilloos aanvoelt met welke thema’s Fairfood zichzelf op de kaart zet, zowel in de traditionele als nieuwe media
  • de campagnes van Fairfood kan ondersteunen met de juiste communicatie. Iemand die weet hoe je met communicatie het verschil kan maken en oog heeft voor detail
  • grote interesse heeft voor food en duurzaamheid, met bijzondere nadruk op de sociale issues in food

Taken:

  • Het onderhouden van onze website (WordPress)
  • Het schrijven en versturen van mailings met gebruik van Mailchimp
  • Schrijven en versturen van persberichten
  • Creëren van content
  • Het verzorgen van onze social media
  • Onze campaigner en de campagnes ondersteunen op communicatieniveau
  • Communicatiestrategie opzetten en uitvoeren

Wij vragen:

  • Aantoonbare relevante werkervaring
  • Affiniteit met de voedselsector
  • Iemand die onze visie deelt
  • Strategisch inzicht
  • Een aanpakker en initiator, iemand met lef
  • Academisch werk- en denkniveau
  • Iemand die zich herkent in de volgende eigenschappen: idealistisch doch pragmatisch, communicatief zeer sterk, ondernemend, creatief, integer

Wij bieden:

Wij bieden je de unieke kans om te werken bij een jonge en onafhankelijke organisatie die belangrijk werk doet. We bieden je een inspirerende en uitdagende baan waarin jij je professionele grenzen kunt verleggen. Er is een hoge mate van vrijheid om Fairfood mede vorm te geven, ruim baan voor eigen initiatieven en veel aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt de kans om een hoogwaardig netwerk op te bouwen en jezelf als expert op onze thema’s te profileren. Het salaris is conform de standaarden voor de goededoelensector. De functie is voor minimaal 32 uur per week. Je werkt in principe op ons kantoor in Amsterdam.

Wij geloven in de kracht van verschillen en een diverse samenstelling van ons personeel, met een evenwichtige vertegenwoordiging in leeftijd, geaardheid, validiteit en etnische achtergrond.

Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Sander de Jong: +31 6 11929247, sander@fairfood.nl. Je kunt een motivatiebrief, CV en eventuele referenties mailen naar Sander (via bovenstaand e-mailadres) vóór vrijdag 1 december 2017. Je hoort uiterlijk vrijdag 8 december of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

Bekijk onze eerdere activiteiten en campagnes.